• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78169
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OOXp
+
-

اختصاص ۲ میلیارد ریال  برای تأمین آب روستاهای سقز

فرماندار ویژه سقز گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار برای مشکل کم‌آبی روستاهای این شهرستان اختصاص یافت تا دغدغه مردم این نقاط رفع شود. «کامیل کریمیان» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طی بازدیدهای چند روز اخیر از روستاهای شهرستان به‌خصوص روستاهای بخش سرشیو، مهم‌ترین مشکل اهالی روستا کم‌آبی و آسفالت جاده‌های روستایی بود که با تخصیص این اعتبار، می‌توان برخی از این مشکلات را برطرف کرد.  وی با بیان این‌که همه تلاش مسئولان دولت برای رفع مشکلات اهالی روستاهاست، افزود: اقدامات دولت در روستاها برای خدمت به روستاییان امیدبخش است و با رفع موانع تولید، روستاهای سقز در مسیر توسعه و آبادانی قرار می‌گیرند. 

فرماندار ویژه سقز به روند گازرسانی به روستاهای سقز نیز اشاره و اضافه کرد: تا سال ۱۴۰۰ همه روستاهای سقز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. کریمیان با اشاره به نزدیکی روستای بسطام به مرز سیف اظهار کرد: بازگشایی این بازارچه با جدیت در دست پیگیری است و توجه به بخش سرشیو و ارتقای شاخص‌های برخورداری این بخش در اولویت است. وی آسفالت راه‌های روستایی را از مطالبات مهم اهالی روستا دانست و افزود: شاخص برخورداری شهرستان سقز از آسفالت راه روستایی در دولت تدبیر و امید ارتقا یافته است.

فرماندار ویژه سقز یادآور شد: راه‌سازی و آسفالت راه روستایی در این شهرستان به دلیل وضعیت جغرافیایی، سخت و هزینه‌بر است ولی تلاش پیمانکاران راه‌سازی با وجود مشکلات اعتباری قابل تقدیر است و کماکان این روند ادامه دارد.  کریمیان با اشاره به این‌که مناقصه ۳۱۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سقز برای آسفالت در راستای ارتقای شاخص‌های برخورداری از راه آسفالته و رسیدن به میانگین استانی بوده است، اظهار کرد: ۳۱۰ کیلومتر راه‌های روستایی به پیمان سپرده شده است. مشکلات عمده روستاهای سقز، کمبود آب، کابل‌های فرسوده مخابرات و ضرورت تعویض آنها، بازگشایی سیف، ساماندهی آبراه فصلی، آسفالت جاده‌های روستایی، ایمن‌سازی پل‌های ورودی و رفع مشکلات مردم در حوزه مرتعداری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید